Από το Blogger.

3 έξυπνοι τρόποι για να αντιμετωπίσεις τα πάνω και τα κάτω σου

  Τον τελευταίο καιρό δεν είμαι στα καλύτερά μου. Ή θα σέρνομαι στα πατώματα δίχως διάθεση να κάνω οτιδήποτε, ή θα πετώ ψηλά στον ουρανό σαν χαρούμενος χαρταετός! Για τέτοιες μεταπτώσεις της διάθεσης μιλάμε. Γι' αυτό και πήρα την απόφαση να γράψω αυτό το άρθρο· μιας και μου δίδαξαν πολλά τα πάνω και τα κάτω μου, σκέφτηκα πως θα ήταν καλή ιδέα να τα μοιραστώ μαζί σας. Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί ποιοι είναι αυτοί οι 3 έξυπνοι τρόποι για να αντιμετωπίζεις τα πάνω και τα κάτω σου;



1. Σταμάτα να ψάχνεις για την πηγή της δυστυχίας σου!

10-τρόποι-αντιμετώπισης-των-ψυχικών-μεταπτώσεων

Είναι φυσιολογικό! Η ζωή δεν είναι μία ευθεία γραμμή, έχει τα πάνω της έχει και τα κάτω της. Ψάχνοντας να βρεις την πηγή της δυστυχίας σου (όταν δεν είναι εμφανή) το μόνο που καταφέρνεις είναι να κουράζεσαι και να γίνεσαι ακόμη πιο δυστυχισμένος. Γι' αυτό, σταμάτα! Κι αντί να ρωτάς τον εαυτό σου ερωτήσεις όπως:

  • Γιατί νιώθω έτσι;
  • Τι με οδήγησε στο να έχω αυτές τις ψυχικές μεταπτώσεις;
  • Γιατί είμαι τόσο δυστυχισμένος;
Aναρωτήσου πολύ απλά,

  • Τι με κάνει χαρούμενο; τι μου δίνει ευτυχία;
Και γύρισε το μυαλό σου στη στροφή όπου σκέφτεται ευχάριστα πράγματα, οδήγησέ το στο να ψάξει να βρει όλα εκείνα για τα οποία αισθάνεται ευγνωμοσύνη και απολαμβάνει να ζει.
Κανείς δεν πρέπει να αναρωτιέται "γιατί είμαι δυστυχισμένος". Η ερώτηση αυτή εμπεριέχει τον ιό που μπορεί να καταστρέψει τα πάντα. Αν αναρωτηθούμε κάτι τέτοιο, σημαίνει πως αποζητούμε να ψάξουμε για εκείνα που μας κάνουν ευτυχισμένους. Κι αν αυτά που μας κάνουν ευτυχισμένους διαφέρουν από εκείνα που έχουμε αυτή τη στιγμή, τότε πρέπει είτε να αλλάξουμε τον εαυτό μας και τον τρόπο που ζούμε και σκεφτόμαστε μια και καλή, είτε να μείνουμε έτσι όπως είμαστε νιώθοντας ακόμη περισσότερο δυστυχισμένοι. - Paulo Coelho

2. Δώσε χώρο στον εαυτό σου και για λίγη δυστυχία!

Εντάξει. Παλιά νόμισα πως μπορούμε να είμαστε όλη την ώρα ευτυχείς! Πλέον δεν το πιστεύω αυτό. Είναι φυσιολογικό να νιώθουμε και κουρασμένοι και πεσμένοι και θυμωμένοι και ενοχλημένοι. Όλα ανθρώπινα συναισθήματα είναι, γιατί να φοβόμαστε να τα εκδηλώσουμε; 

Επέτρεψε στον εαυτό σου να νιώθει και αρνητικά συναισθήματα δίχως να τον επικρίνεις. Δεν είσαι τέλειος, ούτε θα φοράς συνεχώς  "θετικό πρόσημο"! Θα υπάρχουν στη ζωή σου κι εκείνες οι μέρες που θα είσαι γεμάτος αρνητισμό. Εντάξει, ξεπέρασέ το! Αργά ή γρήγορα, θα συνέρθεις!

Να επιτρέπεις και στα αρνητικά συναισθήματα να σε επισκέπτονται, αλλά αφού τα καλοδεχθείς μετά να τα ξεπροβοδίζεις! Να μην μένουν μέσα σου για πολύ για να μην σε μολύνουν με περισσότερο αρνητισμό, περισσότερες ανησυχίες, μεγαλύτερη όχληση. - Δαλάι Λάμα

3. Μην πιστεύεις όλα όσα νιώθεις!

Είμαι λίγο των άκρων. Όταν είμαι στα πάνω μου, δεν μπορώ να φανταστώ πως η ζωή θα μπορούσε να είναι διαφορετική, το ζω με όλο μου το είναι. Όταν είμαι στα κάτω μου, δεν μπορώ να φανταστώ πως η ζωή θα μπορούσε να είναι διαφορετική, το ζω με όλο μου το είναι. Και καλά όταν είμαι στα πάνω μου, αλλά στα κάτω μου;

Έμαθα να ξεκαθαρίζω τα συναισθήματά μου, να τα αναγνωρίζω και να παίρνω μαθήματα από αυτά. Έμαθα πως μόνο με την πίστη και με τις σκέψεις που αντλώ από την αγάπη μπορώ να είμαι ειλικρινής και να δίνω βάση σε όσα νιώθω ενώ όλα τα άλλα αρνητικά συναισθήματα που αντλώ από τον φόβο, την αγωνία ή το άγχος είναι ψευδαισθήσεις, παιχνίδια του μυαλού μου στα οποία δεν πρέπει να πιστεύω.

Κύριος λόγος της δυστυχίας είναι οι σκέψεις που κάνουμε γι' αυτή και όχι η ίδια η κατάσταση που ζούμε. Γι' αυτό πρόσεχε τις σκέψεις σου και διαχώρισέ τες από την κατάσταση που είναι αυτή που είναι και είναι ουδέτερη. - Eckhart Tolle

3-τρόποι-για-να-αντιμετωπίσεις-τις-ψυχολογικές-μεταπτώσεις

Η Πίστη περιλαμβάνει την εμπιστοσύνη. Το να ξέρεις πως μετά την πτώση έρχεται η άνοδος και μέσα από το σκοτάδι που νιώθεις θα εμφανιστεί το φως. Αρκεί να πιστεύεις. Τότε θα έχεις πάντα από κάπου να πιαστείς για να σταθείς και πάλι στα πόδια σου.