Από το Blogger.

3 Τρόποι για να φροντίζουμε το μυαλό μας

3-τρόποι-για-να-φροντίζουμε-το-μυαλό-μας

  Το σπουδαιότερο μάθημα στο οποίο πρέπει να είμαστε συνεχώς παρόντες είναι αυτό που μας διδάσκει τον τρόπο να φροντίζουμε την υγεία του μυαλού μας, του χώρου δηλαδή όπου παράγονται οι σκέψεις προτού γίνουν πράξεις.
Όλοι μας γνωρίζουμε πως να φροντίζουμε, να καθαρίζουμε, να ομορφαίνουμε το σπιτικό μας, γνωρίζουμε τον τρόπο να φροντίζουμε το σώμα μας, το μυαλό μας όμως κατά πόσο γνωρίζουμε το πως να το περιποιούμαστε με τον καλύτερο τρόπο ώστε να παραμένει διαυγές παράγοντας σκέψεις ωφέλιμες και δημιουργικές, θετικές και αποδοτικές;
Προσωπικά έχω ένα μυαλό στο οποίο αρέσει να περιδιαβαίνει από το ένα στο άλλο, να ανακατεύει -συχνότερα από ότι επιθυμώ ή προσμένω – σημαντικά και ασήμαντα πράγματα, αλλά και να ταξινομεί επιμελώς τα πάντα: μνήμες, καταστάσεις, πρόσωπα και οτιδήποτε άλλο προσιτό σε ταξινόμηση. Αυτό το κάνει από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Έπρεπε λοιπόν να βρω τρόπους να το φροντίσω, να το «κουλαντρίσω» αν μου επιτρέπεται ή έκφραση, να το συντηρήσω, με όρους μηχανικής. Αυτό το διαπίστωσα όταν άρχισε να «κολλάει», να ξεχνώ κι εν συνεχεία να χάνω τον ειρμό μου, πράγμα που μου προκαλούσε άγχος και δυσφορία δίχως λόγο.
Πλέον διατηρώ το μυαλό μου σε φόρμα και το κατάφερα αυτό έχοντας δεσμευτεί σε τρία πολύ απλά πράγματα, τρεις καθημερινές ασκήσεις.

Με ποιες 3 ασκήσεις διατηρούμε το μυαλό μας σε φόρμα;

  1. Εμπιστοσύνη. Η άσκηση του να αφήνεσαι, να μετατρέπεις τις αγωνίες σου στη σιγουριά πως όλα θα πάνε καλά, όλα είναι υπό έλεγχο. Η άσκηση αυτή ενδυναμώνει την πίστη και την εμπιστοσύνη όχι μόνο στο Θεό αλλά και στον εαυτό μας, στη φύση μας και στον προορισμό μας μέσα στο σύμπαν.  Δείχνοντας εμπιστοσύνη ουσιαστικά δείχνουμε την πίστη μας πως το σύμπαν μας έχει τοποθετήσει ακριβώς εκεί που είναι η θέση μας. Έτσι εστιάζουμε καλύτερα στον σκοπό μας και σε όλα τα καλά που ήδη έχουμε, παύουμε να αναλωνόμαστε στα «Θέλω που ποτέ δεν τελειώνουν» και βρίσκουμε ευκολότερα τη λύση σε θέματα που μας απασχολούν.
  2. Διαλογισμός/Προσευχή. Η πρακτική του διαλογισμού ή της προσευχής (ανάλογα με τα πιστεύω του καθενός μας το ονοματίζουμε), μπορεί να λάβει χώρα οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας μας εξυπηρετεί. Απλά επιλέγουμε να «κλείσουμε» τον εαυτό μας σε οτιδήποτε εξωγενές και συγκεντρωνόμαστε εντός μας, στο εσωτερικό μας κέντρο, εκεί όπου μπορούμε να έρθουμε σε άμεση επαφή με τον Θεό μέσα μας. Προσωπικά προσεύχομαι οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας νιώσω την ανάγκη και συνήθως αυτό συμβαίνει το ελάχιστο δύο φορές, το πρωί που ξυπνώ και το βράδυ προτού με πάρει ο ύπνος. Ο διαλογισμός μου έχει τη μορφή της προσευχής γιατί από παιδί έτσι ηρεμώ, νιώθω πως έρχομαι κοντά στον Θεό μου ώστε να Του εκφράσω τις ανησυχίες μου και να Του εκδηλώσω την ευγνωμοσύνη μου για όσα συμβαίνουν στη ζωή μου, καλά και άσχημα. Έτσι αποφορτίζομαι από τα ασήματα και μικρά που με πολιορκούν καθημερινά και όλα βρίσκουν ως δια μαγείας το πραγματικό τους μέγεθος και τη θέση μέσα μου που τους ταιριάζει.
  3. Σημειώσεις. Αυτή είναι μία άσκηση που αγαπώ, γιατί είναι παιχνιδιάρα! Κρατώ σημειώσεις, κάτι σαν ημερολόγιο μόνο που είναι σχεδόν στενογραφικό, για οτιδήποτε μπορεί να μου συμβαίνει μέσα στη μέρα: μία σκέψη, ένα προαίσθημα, κάτι που είδα ή άκουσα, για ευχάριστα και για δυσάρεστα συμβάντα, για σοβαρά και για ανόητα. Έτσι, ό,τι έχω χύμα μέσα στο κεφάλι μου τακτοποιείται με ευκολία και όλα βγάζουν νόημα. Ίσως όχι πάντα την ίδια στιγμή, ωστόσο έρχεται κάποια στιγμή μετά από μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα που παίρνω διαβάζοντας τις σημειώσεις μου απαντήσεις στα ερωτήματά μου. Τότε χαμογελώ αναγνωρίζοντας πως βαθιά μέσα μας πάντα γνωρίζουμε την απάντηση, η λύση είναι πάντα εκεί και μας περιμένει να είμαστε έτοιμοι να την αντικρίσουμε. Τίποτα δεν είναι άλλωστε τυχαίο, όλα στη ζωή μας συμβαίνουν για κάποιο λόγο, κι όταν είμαστε έτοιμοι να τον αποδεχτούμε τότε αυτός ο λόγος θα μας φανερωθεί.
Οι σοφοί άνθρωποι έχουν στο νου τους τον Σκοπό. Οι άλλοι, έχουν στο νου τους ευχές… – Washington Irving – Αμερικανός συγγραφέας
Τελικά, αυτά τα 3 απλά βήματα, αυτές οι τρεις φαινομενικά εύκολες ασκήσεις μου επέτρεψαν να αλλάξω τον τρόπο που σκέφτομαι. Αλλάζοντας τον τρόπο που σκέφτομαι, φροντίζοντας δηλαδή το μυαλό μου, άλλαξα και τον τρόπο που αντιμετωπίζω τη ζωή.
Αυτό δεν συμβαίνει βεβαίως από τη μία μέρα στην άλλη. Είναι μία διαδικασία αργή, με σίγουρα όμως αποτελέσματα.
Αφοσιώσου στη διαδικασία, εστίασε στο αποτέλεσμα και θα διαπιστώσεις τη διαφορά στη συνειδητότητά σου.
3 Καθημερινές Ασκήσεις για να φροντίσεις το νου σου!